Вівторок, 20.08.2019
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3
м. Бердянськ
 
Меню сайту
  • Головна сторінка
  • Інформація про нас
  • Каталог файлів
  • Каталог статей
  • Форум
  • Фотоальбом
  • Історія школи
  • Гостьова книга
  • Дошка пошани
  • Зворотній зв'язок
  • Виховна робота
  • Профільне навчання
  • Посилання
  • Дистанційне навчання
  • Початкова школа
  • Рік англійської мови в Бердянську: крок за кроком
  • Національно-патріотичне виховання
  • Проект «Вчимося жити разом»
  • Сторінка соціального педагога
  • Сторінка психолога
  • Благодійні внески
  • ЗНО 2019
  • Майбутнім першокласникам
  • ДПА-2019
  • Методичні матеріали
  • Прозорість та інформаційна відкритість закладу
  • Закон України "Про освіту"
  • Протидія булінгу"
  • Реєстрація в 1-й клас 2019-2020 н.p.
  • Міні-чат
    Наше опитування
    Оцените наш сайт
    Всього відповідей: 555
    ------------------------
    ------------------------
    ------------------------
    Погода в Украине
    ------------------------
    Узнай свой IP адрес
    ------------------------
    ------------------------
    Test your Internet connection speed at Speedtest.net
    ------------------------
    Информер УФС (http://ufs.com.ua/)
    ------------------------

    Украинская Баннерная Сеть
    ------------------------
    ------------------------
    AUTOREG.SU: Автоматическая регистрация в каталогах
    ------------------------
    Locations of visitors to this page
    ------------------------
    ------------------------
    Національна дитяча гаряча лінія
    ------------------------
    Національна гаряча лінія
    ------------------------

    Подвір'я школи

     
     

    Протидія булінгу


    Правила поведінки здобувачів освіти


    Законодавча база.

    ЗАКОН УКРАЇНИ "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)"

    Наказ МОН № 1047 від 02.10.2018 року "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами"

     

              Так, до Закону «Про освіту» введено визначення Також у Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти. Також запропоновано доповнити Кодекс про адміністративні правопорушення новою статтею 173-4, що встановлює відповідальність за булінг (від пятидесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн) або громадські роботи на строк від 20 до 40 годин). Неповідомлення керівником закладу освіти уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України про випадки булінгу (цькування) учасника освітнього процесу, тягне за собою накладення штрафу від п’ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 850 до 1700 грн) або виправні роботи на строк до одного місяця з відрахуванням до 20 % заробітку. Крім того, освітньому омбудсмену надається право: здійснювати перевірку заяв про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти, повноту та своєчасність заходів реагування на такі випадки з боку педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, керівництва та засновника закладу освіти; аналізувати заходи для надання соціальних і психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).Источник: izvestia.nikolaev.uaм

    ПРИЧИНА БУЛІНГУ – У ВИХОВАННІ НЕТОЛЕРАНТНОСТІ

    Булінг (цькування), як 2014 року сформулювали американські Центр контролю і профілактики захворювань (CDC) та Департамент освіти – небажана агресивна поведінка, яка повторюється або може повторитися, і в якій нерівне співвідношення сил агресора та жертви.

    За визначенням Центру, є два способи булінгу – прямий (у присутності "цільової групи") та непрямий (наприклад, поширення чуток), а також чотири його типи: фізичний, вербальний, реляційний (наприклад, спроби завдати шкоди репутації чи стосункам), пошкодження майна.

    Місце, контекст булінгу, як пояснюють американські експерти, можуть бути найрізноманітнішими, в тому числі він можливий і в онлайні.

    – Самі батьки показують дітям, що вони нетолерантні до будь-кого з якимись особливостями чи потребами. І нетолерантність батьків унаслідується дітьми, – пояснює вона. –За словами гештальт-терапевтки, викладачки кафедри реабілітаційної психології та психосоматики НПУ ім. М. Драгоманова Оксани Сідун, до подібних ситуацій призводить виховання нетолерантності.

    Але діти, оскільки вони менш співчутливі за своєю натурою, проявляють нетолерантність у більш агресивній, ворожій формі.

    А цькувати можуть за будь-що: "ти в окулярах", "ти білявка","ти товстий", "ти худа", "в тебе смішне прізвище" чи ще щось.

    Психолог пояснює, що в булінгу є три ролі: агресор, жертва і спостерігачі.

    Найчастіше за допомогою звертаються саме спостерігачі, адже лякаються, що теж можуть стати жертвами.

    Самі вчителі можуть виявитися неготовими, щоб запобігти або допомогти ефективно вирішити проблему.Вони розповідають про ситуацію батькам, а ті вже можуть включитися і вирішувати проблему на рівні школи.

    За словами Ільтьо, в її школі вчителям бракувало таких знань:

    – Спілкування, вміння слухати і роз'яснення відмінностей у точках зору – основа здорових стосунків.

    У моєму випадку досвіду в будь-якого вчителя було замало, щоби зрозуміти, як та чи інша поведінка характеризує психологічний стан дитини.

    А почитати чи пройти якийсь курс, не кажу вже про академічну освіту, де була б відведена належна увага темі виявленню конфлікту в середовищі учнів та рішенням – цього не було.

    Крім батьків, на агресивну поведінку дітей впливають і вчителі, додає психолог:

    – Вони мають поважати учнів і показувати приклад поваги один до одного та до дитини. Вчителі часто можуть займати авторитарну позицію щодо учнів, а це також може бути причиною розвитку цькування.

    Щоби цькування не траплялося, вона радить дорослим учити дітей співчувати одне одному.

    – Якщо ж конфлікт стався, його не треба замовчувати: збиратися учасникам і обговорювати усі ролі, що трапилося, як таке явище відбулося…, – пояснює Сідун.

    ЩО МОЖНА ВДІЯТИ З ЦЬКУВАННЯМ У ШКОЛАХ

    Проблема булінгу поширена серед дітей та підлітків по всьому світу.


    Там йшлося про те, що підлітки 13-15 років зіштовхувалися з цькуванням по-різному: від 7% дітей у Таджикистані до 74% у Самоа.Посилаючись на дані, зібрані дослідницькими мережами HbSCта GSHS у 106 країнах світу, у 2014 році Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ) опублікував звіт.

    За цим дослідженням, у розвинених країнах найменше булінгу серед 13-15 річних в Італії (9%), а найбільше – у Латвії (52%).

    В Україні з цькуванням зіштовхувалися 67% дітей 11-17 років, такі дані дослідження ЮНІСЕФ 2017 року,

    При цьому 48% з них нікому не розповідали про ці випадки, а 24% – стали жертвами цькування.

    Національний центр освітньої статистики США у 2016 році у своєму звіті зафіксував, що кожного п’ятого (20,8%) американського школяра цькували.

    За словами міністра освіти і науки Лілії Гриневич, зараз системи запобігання цькуванню в Україні немає.

    Першими кроками до її створення вона називає масову публічну кампанію (покликану змінювати нинішню культуру школи), навчання вчителів та шкільних психологів.

    Неурядові організації тим часом уже зробили перші кроки у боротьбі з булінгом.

    Щоб звернути увагу на можливі наслідки цього явища та що можна вдіяти, аби йому запобігти, ЮНІСЕФ у 2017 році почав інформаційну кампанію проти цькування.

    Запустили stopbullying.com.ua для дітей та дорослих, на якому доступна інформація про цькування, а також поради психолога.

    Ще один проект започаткувала ГО "Студена". Команда розробила онлайн-курс для вчителів початкових класів "Недискримінаційний підхід в навчанні".

         


    Серед викладачів – експерти з питань прав людини, недискримінації, гендерних питань, критичного мислення.Він стане доступним у липні цього року, триватиме 7 тижнів і торкатиметься, з-поміж іншого, тем прав людини, дискримінації, толерантності, гендерночутливого підходу, цькування на підставі інакшості.

    За словами ініціаторки проекту, голови ГО "Студена" Анастасії Мельниченко, після проведення опитування вчителів щодо бажаних для висвітлення у курсі тем, команда побачила, наскільки важлива проблема цькування для вчителів.

    – Найбільш затребуваною темою курсу, як виявилося, стала практична інформація, як протидіяти цькуванню, що, власне, робити, – каже вона. – Це те, з чим вони стикаються щодня у роботі.

    Тому в рамках курсу ми розглядаємо, які бувають види булінгу, як цькування призводить до насильства та прихованої дискримінації інакших дітей, які наслідки можуть виникнути у майбутньому, які дії можуть оперативно зробити вчителі та як може вести профілактичну роботу з батьками та дітьми.

    У березні організація представила свій проект онлайн-посібника на спільнокошті, і задовго до завершення кампанії зібрала необхідну суму.

    Основные виды буллинга

    Рассмотрим основные виды буллинга, их характерные признаки и действия, которые нужно предпринять:

    Вербальный буллинг

    Что это такое: это словесное издевательство или запугивание с помощью жестоких слов, которое включает в себя постоянные оскорбления, угрозы и неуважительные комментарии о ком-либо (о внешнем виде, религии, этнической принадлежности, инвалидности, особенностях стиля одежды и т. п.).

    Пример: один ребенок говорит другому ребенку: «Ты очень, очень жирный, прямо как твоя мама».

    Характерные признаки: дети, подвергшиеся вербальному буллингу, часто замыкаются в себе, становятся капризными или имеют проблемы с аппетитом. Они могут рассказать вам об обидных словах, которые кто-то произнес в их адрес, и спросить вас о том, правда ли это.

    Что необходимо делать: во-первых, учите своих детей уважению. С помощью собственной модели поведения укрепляйте их в мысли о том, что каждый заслуживает хорошего отношения, – благодарите учителей, хвалите друзей, проявляйте доброе отношение к работникам магазинов. Развивайте самоуважение детей и учите их ценить свои сильные стороны. Лучшая защита, которую могут предложить родители, – это укрепление чувства собственного достоинства и независимости своего ребенка и его готовности принять меры в случае необходимости. Обсуждайте и практикуйте безопасные, конструктивные способы реагирования вашего ребенка на слова и действия хулигана. Вместе придумывайте основные фразы, которые ребенок может сказать своему обидчику твердым, но не враждебным тоном, например: «Твои слова неприятны», «Оставь меня в покое» или «Отстань».

    Физический буллинг

    Что это такое: физическое запугивание или буллинг с помощью агрессивного физического устрашения заключается во многократно повторяющихся ударах, пинках, подножках, блокировании, толчках и прикосновениях нежелательным и неподобающим образом.

    Пример: с ребенка привселюдно стягивают брюки или юбку на детской площадке.

    Характерные признаки: когда это происходит, многие дети не рассказывают своим родителям об инциденте, поэтому необходимо следить за возможными предупреждающими сигналами и косвенными признаками, такими как необъяснимые порезы, царапины, ушибы, синяки, отсутствующая или порванная одежда, частые жалобы на головную боль и боль в животе.

    ​Что необходимо делать: если вы подозреваете, что вашего ребенка подвергают физическому насилию, начните случайный разговор – спросите, как дела в школе, что происходило во время обеда или на перемене, по дороге домой. На основе ответов выясните у ребенка, вел ли кто-нибудь себя оскорбительно по отношению к нему. Старайтесь сдерживать эмоции. Подчеркните важность открытой, постоянной связи ребенка с вами, учителями или школьным психологом. Документируйте даты и время инцидентов, связанных с издевательствами, соответствующую реакцию вовлеченных лиц и действия, которые были предприняты. Не обращайтесь к родителям хулигана (хулиганов), чтобы разрешить проблему самостоятельно. Если физическое насилие над вашим ребенком продолжается и вам нужна дополнительная помощь за пределами школы, обратитесь в местные правоохранительные органы. Существуют законы о борьбе с запугиванием и домогательствами, которые предполагают оперативные корректирующие действия.

    Социальный буллинг

    Что это такое: социальное запугивание или буллинг с применением тактики изоляции предполагает, что кого-то намеренно не допускают к участию в работе группы, будь то трапеза за обеденным столом, игра, занятие спортом или общественная деятельность.

    Пример: группа девочек в танцевальном классе обсуждает вечеринку в выходные и обменивается фотографиями, не обращая при этом никакого внимания на одну девочку, которую они решили не приглашать, делая вид, что ее не существует.

    Характерные признаки: следите за изменениями настроения своего ребенка, его нежеланием поддерживать участие в компании сверстников, и бо́льшим, чем обычно стремлением к одиночеству. Девочки чаще, чем мальчики, испытывают социальную изоляцию, невербальное или эмоциональное запугивание. Душевная боль от такого вида буллинга может быть такой же сильной, как от физического насилия, и длиться намного дольше.

    ​Что необходимо делать: используйте вечернее время, чтобы поговорить с детьми о том, как прошел их день. Помогайте им во всем искать положительные моменты, обращайте внимание на хорошие качества детей и убедитесь, что они знают, что есть люди, которые их любят и всегда готовы позаботиться о них. Сосредоточьтесь на развитии их талантов и интересов к музыке, искусству, спорту, чтению и внешкольным мероприятиям, чтобы ваши дети могли строить взаимоотношения вне школы.

     

    Кибербуллинг

    Что это такое: киберзапугивание заключается в обвинении кого-либо с использованием оскорбительных слов, лжи и неправдивых слухов с помощью электронной почты, текстовых сообщений и сообщений в социальных сетях. Сексистские, расистские и другие подобного рода сообщения создают враждебную атмосферу, даже если не направлены непосредственно на ребенка.

    Пример: кто-то размещает в социальных сетях следующий текст: «Петя полный неудачник. Почему кто-то вообще с ним общается?!».

    Характерные признаки: следите за тем, проводит ли ваш ребенок больше времени в интернете, чем раньше, бывает ли при этом грустным и тревожным. Даже если он читает неприятные сообщения на своем компьютере, в телефоне или планшете, это может быть его единственным способом социализации. Также обращайте внимание, есть ли у ребенка проблемы со сном, просит ли он остаться дома и не ходить в школу, или отказывается от любимых занятий.

    ​Что необходимо делать: сообщения оскорбительного характера могут распространяться анонимно и быстро, что приводит к круглосуточному киберзапугиванию, поэтому сначала установите домашние правила пользования интернетом. Договоритесь с ребенком о соответствующих его возрасту временных ограничениях. Будьте в курсе популярных и потенциально оскорбительных сайтов, приложений и цифровых устройств, прежде чем ваш ребенок начнет использовать их. Дайте ребенку знать, что вы намерены отслеживать его деятельность в сети. Скажите ему о том, что, если он подвергается киберзапугиванию, он не должен втягиваться, реагировать или провоцировать обидчика. Вместо этого ему необходимо сообщить о кибурзапугивании вам, чтобы вы смогли распечатать провокационные сообщения, включая даты и время их получения. Сообщите о киберзапугивании в школу и интернет-провайдеру. Если кибербуллинг обостряется и содержит угрозы и сообщения явного сексуального характера, свяжитесь с местными правоохранительными органами.

    Как начать говорить о буллинге

    Если ребенок сообщает вам о том, что он или еще кто-то подвергается издевательствам, буллингу, поддержите его, похвалите ребенка за то, что он набрался смелости и рассказал вам об этом, и соберите информацию (при этом не стоит сердиться и обвинять самого ребенка). Подчеркните разницу между доносом, с целью просто доставить кому-то неприятность, и откровенным разговором со взрослым человеком, который может помочь.

    Еще один из способов начать говорить с ребенком о буллинге – это совместный семейный просмотр фильмов соответствующей тематики, так называемая фильмотерапия. Вот список фильмов по теме: «Кэрри» (1976), «Чучело» (1983), «Сердце Америки» (2002), «Пиф-паф, ты мертв» (2002), «Класс» (2007), «13 причин почему» (2017). Просматривая фильм, ребенок может провести параллель с происходящим с ним в его классе, увидеть свою ситуацию и поделиться с родителями. А также, такой просмотр можно устроить и в классе и потом устроить анализ фильма.

    Всегда принимайте меры против издевательств, буллинга, особенно если насилие принимает тяжелые формы или постоянный характер, свяжитесь с учителем или директором школы вашего ребенка, чтобы контролировать ситуацию до тех пор, пока она не прекратится.



    План заходів щодо попередження насильницької моделі поведінки, випадків булінгу серед учасників освітнього процесу, учнів 1-11 класів ЗССО


    Пам’ятка для батьків
    «Як припинити третирування дитини в школі та допомогти їй»

     

    1. Передусім необхідно вдома ліквідувати атмосферу, що сприяє перетворенню дитини на «жертву». Ніякої надмірної опіки чи, навпаки, деспотизму, покарань та побиття за провину.
    2. Окрім того, необхідно обов’язково запитати дитину, як справи в школі, маючі на увазі не лише оцінки, а й відносини з однокласниками. Обережно ставте запитання, оскільки цькування може бути не лише відкритим, а й прихованим, пасивним, наприклад: не бажання сидіти за однією партою, грати в одній команді, ігнорування тощо. Якщо ви відчули певні негаразди, поговорить з дитиною та її класним керівником.
    3. Якщо булінг уже відбувся, зважте його масштаби. Якщо це проблема між двома дітьми, яка може бути залагоджена власними силами, краще надати дитині можливість самостійно розібратися та відстоювати власні інтереси без допомоги дорослих.
    4. Якщо третирування набуло вже великих розмірів, проаналізуйте разом з дитиною, чи зможе вона сама захистити себе та відновити свій авторитету класі. Наприклад, якщо дитину дражнять за надмірну вагу, варто її записати на спортивну секцію.
    5. Якщо, ваша дитина дуже скромна та невпевнена в собі – допоможіть їй стати впевненішою та терпимою до цькувань оточуючих. З’ясуйте які гуртки відвідують її однокласники, чим займаються у позаурочний час. Можливо, вашій дитині теж захочеться відвідувати якусь із цих секцій, у результаті чого вона зможе встановити контакт із деякими однокласниками. Заохочуйте дитину до активної участі в загальношкільних закладах, які зближують дітей та допомагають їм набути впевненості в собі.
    6. У особливо важких випадках, якщо ваша дитина з певних причин стала вигнанцем у класі приверніть увагу класного керівника та шкільного психолога до проблеми. У цьому випадку вам буде необхідна допомога фахівців.

    Телефони довіри, якими можна скористатися, якщо ви або ваша дитина потерпають від булінгу

     

    • Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);
    • Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;
    • Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500

    335;

    • Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;
    • Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 75;
    • Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;
    • Національна поліція України 102.

    Секретар ЗССО№3 5 54 69



    Алгоритм дій у випадку цькування http://berdschool3.ucoz.ru/news/algoritm_dij_u_vipadku_ckuvannja/2019-05-13-861

    Форма входу
    Календар новин
    «  Серпень 2019  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
       1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031
    Пошук по сайту
    META - украинская поисковая система
    АПОРТ



    Пользовательск ого поиска
    Друзі сайту

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Міські сторінки

    ------------------------
    Бердянск.net
    ------------------------
    Рада.Бердянск.net
    ------------------------
    Бердянск Деловой
    ------------------------
    Бердянские ВЕДОМОСТИ
    ------------------------
    Український рейтинг TOP.TOPUA.NET Яндекс цитированияСистема автоматической регистрации сайтов в
каталогах, рейтингах и поисковых серверах, 
услуги продвижения и рекламы сайтовАнализ сайтакаталог сайтів Топ Україна, Рейтинг та каталог українських веб-сайтів Hitsite Белый каталог красивых сайтов.Каталог сайтов OpenLinks.RUКаталог сайтов iLinks.RUУкраинский портАлИнтернет каталог WECAКаталог сайтов femina.com.uaКаталог сайтов :: Развлекательный портал iTotal.RUСистема управления сайтом SiteAdmin. Тематический каталог сайтовкаталог сайтов - UA КаталогКаталог Ресурсов ИнтернетТоп100 - ШколыOpen Directory Project at dmoz.org Рейтинг сайта в веб-каталоге misto.zp.ua Счетчик PR-CY.Rank
    Copyright MyCorp © 2019